Voice: All tenses in one Table

Present

Active

Passive

Indefinite

S + V1 +O

I eat rice

O/S+ am/is/are+ VPP + by+ S/O

Rice is eaten by me

Continuous

S+ am/is/are+(V+ing)+O

I am eating rice

O/S+ am/is/are being+ VPP + by+ S/O

Rice is being eaten by me

Perfect

S+has/have+V3+ O

I have eaten rice

O/S+ have/has-been+ VPP + by+ S/O

Rice has been eaten by me

Perfect Continuous

S+has/have+been+(V+ing)+ O

I have been eating rice-----

O/S+ have/has-been being+ VPP + by+ S/O

Rice has been being eaten by me

Past

 

 

Indefinite

S+V2 + O

I ate rice

O/S+ was/were+ VPP + by+ S/O

Rice was eaten by me

Continuous

S+ was/were+(V+ing)+O

I was eating rice

O/S+ was/were being+ VPP + by+ S/O

Rice was being eaten by me

Perfect

S+had +V3+ O

I had eaten rice

O/S+ had been+ VPP + by+ S/O

Rice had been eaten by me

Perfect Continuous

S+had been+ (V+ing)+ O

I had been eating rice------

O/S+ had been being+ VPP + by+ S/O

Rice had been being eaten by me

Future

Active

Passive

Indefinite

S+ shall/will+ V1+ O

I shall eat rice

O/S+ shall be/will be+ VPP + by+ S/O

Rice will be eaten by me

Continuous

S+ shall be /will be +(V+ing)+ O

I shall be eating rice

O/S+ shall /will be being + VPP + by+ S/O

Rice will be being eaten by me

Perfect

S+shall/will+have+V3+ O

I shall have eaten rice

O/S+ shall/will have been+ VPP + by+ S/O

Rice will have been eaten by me

Perfect Continuous

S+shall/ will +have been+ (V+ing)+ O

I shall have been eating rice-------

O/S+ shall/will have been being + VPP + by+ S/O

Rice will have been being eaten by me


একটি মন্তব্য পোস্ট করুন (0)
নবীনতর পূর্বতন